گرایش ها و کد ضریب های ارشد مهندسی کشتی

گرایش ها و کد ضریب های ارشد مهندسی معماری کشتی
ارشد معماری کشتی

گرایش ها و کد ضریب های ارشد مهندسی معماری کشتی

ارشد مهندسی معماری کشتی در مقطع ارشد دارای رشته ها و گرایش هایی می باشد که این گرایش ها از نطر ماهیت تفاوت هایی با یکدیگر دارند. اما از دیدگاه کنکور ارشد مهندسی معماری کشتی اگر بخواهیم بررسی کنیم باید تفاوت گرایش ها را از جوانب زیر بررسی کنیم:

  • محبوبیت
  • بازار کار
  • ادامه تحصیل در دکترا
  • امکان اپلای کردن
  • سهولت و سختی قبولی
  • سهولت و سختی گرفتن مدرک
  • ظرفیت های پذیرش

قبل از پرداختن به ادامه بحث ابتدا به معرفی گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی می پردازیم.

گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی براساس طیقه بندی کد ضریب ها

کد ضریب در کنکور ارشد مهندسی معماری کشتی به معنای کد عددی است که گرایش ها را با هم در یک خانواده قرار می دهد و یا گرایش ها را از هم تفکیک و در خانواده های متفاوتی قرار می دهد. کد ضریب به معنای این است که هر کد عددی، دروس و ضرایب دروس ارشد مهندسی معماری کشتی آن مشخص و تعیین شده است. کد ضریب های مختلف در توع دروس، ضرایب دروس و یا هر دوی این موارد با یکدیگر تفاوت دارند.

در جدول زیر لیست رشته ها و گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی به همراه کد ضریب آنها آورده شده است.

کد ضریب ها و گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی

شماره کد ضریب عنوان رشته عنوان گرایش
۱ معماری کشتی سازه کشتی
۲ معماری کشتی هیدروکانیک کشتی
۳ معماری کشتی مهندسی ساخت در صنایع دریایی

محبوبیت گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی

گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی از نقطه نظر محبوبیت و میزان طرفداری بسیار با بکدیگر تفاوت دارند و همین باعث می شود که قبولی در یک گرایش سخت تر شود و قبولی در یک گرایش کم طرفدار با رتبه های بسیار بالاتری در بهترین دانشگاه های دارای ارشد مهندسی معماری کشتی همراه باشد. به نوعی هر قدر تعداد متقاضی و داوطلب در گرایشی از ارشد مهندسی معماری کشتی بالاتر باشد، آن گرایش محبوبترین و بهترین گرایش ارشد مهندسی معماری کشتی قلمداد می شود.

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی

از نقطه نظر بازار کار نیز، گرایش های مختلف ارشد مهندسی معماری کشتی با یکدیگر متفاوت هستند و هر قدر بازار کار گرایشی بهتر باشد به نوعی میزان محبوبیت آن نیز بالاتر می رود. میزان درآمد و میزان تقاضا در استخدام ها مهم ترین عواملی هستند که گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی را از هم جدا می کنند. طبیعتا می توان گفت که بهترین گرایش ها از نظر بازار کار به محبوبترین گرایش ها نزدیک می باشند.

ادامه تحصیل در دکترای گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی

یکی از اصلی ترین اهداف خواندن ارشد مهندسی معماری کشتی رسیدن به دوره دکترای مهندسی معماری کشتی است. اگر گرایشی دوره دکترا نداشته باشد و یا حتی دانشگاهی که در آن ارشد قبول شده اید دارای دوره دکترای آن گرایش ارشد مهندسی معماری کشتی نباشد کار شما برای ادامه تحصیل در دوره دکترای مهندسی معماری کشتی سخت تر می شود. همه گرایش های معروف و پرطرفدار دارای دوره دکترا هستند و یک سری گرایش نو و تازه تأسیس هنوز دوره دکترا ندارند. ظرفیت های پذیرش دکتری مهندسی معماری کشتی در گرایش های مختلف نیز در قبولی در دوره دکترا بسیار تأثیرگذار است.

امکان اپلای کردن گرایش های مختلف ارشد مهندسی معماری کشتی

یکی از مهم ترین دغدغه ها در دوره ارشد این است که بتوانیم از دانشگاه های معتبر جهان بورسیه تحصیلی بگیریم و به اصطلاح برای آنها اپلای کنیم و پذیرفته شویم. طبیعی است که هر قدر گرایشی از ارشد مهندسی معماری کشتی که می خوانیم بین رشته ای تر، با ابعاد تازه تحقیقاتی و همچنین دارای حوزه های در حال توسعه باشد برای اپلای شرابط بهتری دارد. البته می توان با نوع موضوع پایان نامه در گرایش هایی که از این نظر ضعیف تر هستند تا حدی این ضعف را جبران کرد.

سهولت و سختی قبولی در گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی

با توجه به اینکه هر کسی که در کنکور ارشد مهندسی معماری کشتی شرکت می کند سعی دارد تا در نهایت قبول شود اما میزان تلاش داوطلبان برای قبولی در گرایش هدفشان بسیار متفاوت است. هر قدر یک گرایش محبوب تر باشد قبولی در آن سخت تر است و رتبه های بهتری برای قبولی لازم است. گرایش های کم طرفدار با مطالعه بسیار کمی امکان قبولی در ارشد مهندسی معماری کشتی را فراهم می کنند و رتبه های بالاتری برای قبولی نیاز دارند.

سختگیری برای گرفتن مدرک در گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی

برای بعضی از داوطلبان ارشد مهندسی معماری کشتی بسیار مهم است که بتوانند به راحتی مدرک ارشد خود را بگیرند. گرایش های کم طرفدار و البته دانشگاه های رده پایین و درجه چندم و با اعتبار پایین در گرایش های پرطرفدار امکان گرفتن راحت مدرک ارشد را برای گرایش های محتلف مهندسی معماری کشتی پدید می آورند. البته نوع رویکرد هیئت علمی هر دانشگاه و استادان آن هم در این موضوع برای گرایش های ارشد مهندسی معماری کشتی تأثیر می گذارد.

ظرفیت پذیرش گرایش های کنکور ارشد مهندسی معماری کشتی

ظرفیت های پذیرش گرایش های کنکور ارشد مهندسی معماری کشتی بسیار با همدیگر تفاوت دارد. هر قدر گرایشی قدیمی تر باشد ظرفیت پذیرش بالاتری دارد و هر قدر گرایشی جدیدتر باشد ظرفیت پذیرش پایین تری دارد. برای دریافت اطلاعات درباره ظرفیت های پذیرش گرایش های مختلف ارشد مهندسی معماری کشتی به مطلب زیر مراجعه کنید.

ظرفیت های پذیرش ارشد مهندسی معماری کشتی در سال ۱۴۰۰

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

منابع کنکور ارشد مشاوره 1401
ارشد مشاوره
منابع کنکور ارشد مشاوره- مشاوره خانواده و دیگر گرایشها

منابع کنکور ارشد مشاوره-مشاوره خانواده، مدرسه و دریگر گرایشها انتخاب درست منابع مطالعاتی کارشناسی ارشد در سال های اخیر اهمیت زیادی یافته است که از جمله دلایل آن می توان تعداد زیاد متقاضیان و همینطور تعداد زیاد منابع آموزشی معرفی شده عنوان کرد. انتخاب منابع نادرست نه تنها متقاضیان را …

منابع کنکور ارشد مهندسی شیمی 1401
ارشد مهندسی شیمی
منابع کنکور ارشد مهندسی شیمی همه گرایشها

منابع کنکور ارشد مهندسی شیمی همه گرایشها انتخاب درست منابع مطالعاتی کارشناسی ارشد در سال های اخیر اهمیت زیادی یافته است که از جمله دلایل آن می توان تعداد زیاد متقاضیان و همینطور تعداد زیاد منابع آموزشی معرفی شده عنوان کرد. انتخاب منابع نادرست نه تنها متقاضیان را دچار سردرگمی …

منابع ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی 1401
ارشد روانشناسی
منابع ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی ۱۴۰۱

منابع کنکور ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی ۱۴۰۱ برای قبولی در کنکور ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی، داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی ۱۴۰۱ می بایست به سوالات هشت درس پاسخ دهند. در ادامه منابع کنکور ارشد روانشناسی مرتبط با گرایش روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی را معرفی می کنیم. …